Saturday, 2024-12-21, 4:38 PM
Logged in as Guest | Group "Guests" | RSS

i fish 

  Acvaristica

     Pesti exotici

   Acvarii                           0720485541

Main
My profile
Log out
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: myraghi, claudiu  
Fotografierea unui Acvariu
MandrkDate: Monday, 2012-02-27, 4:55 PM | Message # 1
Lieutenant
Group: Checked
Messages: 65
Awards: 3
Reputation: 1
Status: Offline
Fotografierea unui acvariu

Toti dorim sa avem acvarii frumoase. Cand reusim sa obtinem ce ne-am propus vrem sa aratam si altora.
Aici apare o problema.
Cum fotografiem un acvariu sa arate asa cum il vedem noi in camera?

Indiferent daca fotografiem cu o camera compacta sau o camera DSLR profesionala trebuie tinut cont de cateva detalii.

1. Dorim sa redam culoarea exacta a pestilor, plantelor si decorurilor.
2. Dorim ca poza sa nu fie miscata ( sa se vada intetosata)


1. Culoarea reala se obtine prin reglajul CW ( custom white) si anume prin introducerea unei coli albe A4 in acvariu si fotografierea ei (doar a colii, fara alte detalii), pe manual, cu zoom maxim. Apoi din aparat se alege functia Custom White si se indica ca si sample fotografia cu coala alba.
Din acel moment Camera va atribui culoarea alb absolut oricarei nuante de alb ce corespunde nuantei colii A4.

Astfel vom putea face poze reale chiar cu un neon Rosu in acvariu ca si cum am avea doar neoane albe 6000k
In caz ca avem o camera/telefon care nu permite acesta setare de alb, se alege din meniu de la Brightness
Soare ( in caz ca avem neon rosu), Innorat in caz ca avem lumina mai putina, sau Neon in caz ca avem lumina puternica de neon. Toate camerele au aceasta functie.

2. Ce-a mai intalnita greseala in fotogradie este punerea aparatului pe functia Automat. Ea este ce-a mai rapida dar cea mai dezavantajata.

Cand se pune camera pe Automat blitul se declanseaza singur, apar luminile frontale puternice in interiorul acvariului, se reflecta blitul in sticla acvariului. O poza dezastru...

Intodeauna fotografiati acvariile cu setari manuale.
Functia de Luminozitate sau Brightness ( in functie de neoanele acvariului)
Deschidere diafragma AS (Aperture Shuter)f/8 sau f/11 sau F/17 (recomand f/11) pentru imgini de ansamblu clare pe toata adancimea acvariului. Aceasta ne va asigura ca se vor vedea clar atat plantele din fata cat si cele din spatele acvariului
Deschidere diafragma (AS) f/1.8 sau f/2.8 sau f/3.5 pentru cadre stranse (peste, frunza de planta, bula de aer/co2)
Aceasta setare din urma va genera DOF ( depth of field) adancimea de camp care va face cand fotografiati un peste din fata (capul pestisorului sa fie super clar iar coada de peste un pic in ceata) Un efect foto foarte cautat la primplan.

De asemenea pentru fotografii "inghetate", nemiscate, folositi acolo unde camera va permite Shuter Speed( viteza de inchidere/deschidere a diafragmei mai mare (peste 1/100s, 1/200s), iar unde obiectivele foto luminoase permit peste >1/300s. Aceasta inchidere si deschidere rapida ingheata imaginea iar bulele de aer par a fi mici buline care stau pe loc. In cazul folosirii de viteze mai mici de 1/60s bulele vor forma o panza intetosata dand impresia de o cascada involburata.

Cu cat setati viteza de inchidere / deschidere a declansatorului mai mare cu atat poza iese mai intunecata ajungand chiar la negru daca viteza este de 1/1000s sau 1/2500s. Practic aici diafragma s-ar inchide de 2500 de ori intr-o secunda. Cantitatea de lumina trebuie sa fie foarte mare ca senzorul sa o capteze.

Salvarea in aceasta situatie vine de la surplusul de lumina. Pe timpul cand fotografiati incercati sa mai adaugati 1 neon, o lampa portabila cu 1 sau 2 becuri ergonomice de temperatura 6500k. O alta alternativa de a lumina poza este trecerea aparatului intr-o sensibilitate a senzorului mai mare. ISO
Cu cat ISO este mai mare ISO800, ISO1000 ISO2000 cu atat aveti nevoie de mai putina lumina.

Pentru comparatie vara pe plaja facem fotografii la ISO 100-200 maxim. Pe cand seara la apus facem cu ISO 400- 800. Noaptea nicun ISO nu este suficient fara adaugarea blitului. Nici chiar ISO 3200 sau mai sus.

Ultima sugestie dar nu ce-a mai neimportanta este folosirea unui trepiedru sau unui scaun pe post de trepiedru. Nimic nu se compara cu aparatul care nu se misca .
Aici mai intervine un Truc. Este demonstrat ca fotografierea din mana la viteze mai mici decat 1/200ms creeaza margini intetosate din cauza ca fotograful apasa mai energic pe butonul de declansare si provoaca aparatului o miscare de sus/jos neobservabila cu ochiul liber...

Deci Lunetistilor antrenati-va si tineti aerul in piept, inima sa nu mai bata 3 secunde......sau ....sau puneti aparatul pe un scaun si cu declansare automata a timer-ului la 10s :))))

Va doresc numai poze frumoase !!!
 
claudiuDate: Monday, 2012-02-27, 5:19 PM | Message # 2
Lieutenant general
Group: Moderators
Messages: 540
Awards: 7
Reputation: 1
Status: Offline
Un articol fff bun , eu personal am ce invata .
Mandrk , esti "o comoara la casa omului" !!!


Trebuie sa ne purtam fiecare bataliile noastre.
 
myraghiDate: Saturday, 2012-04-14, 11:52 PM | Message # 3
Colonel
Group: Administrators
Messages: 208
Awards: 4
Reputation: 1
Status: Offline
Un articol care trebuie publicat. Il pui tu in piblisher, sau il pun eu in numele tau, bineinteles daca imi dai acordul ?
Demult asteptam astfel de informatii.
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Copyright MyCorp © 2024
Website builderuCoz